TOIMITUSTAVAT

Toimitamme tilaukset postilla, matkahuollolla tai isoissa ja painavissa tuotteissa rekkakuljetuksina. Muista ilmoittaa puhelinnumerosi, jotta tietyissä kuljetusmuodoissa toimitusajoista voidaan sopia tai kuljettaja voi ilmoittaa lähetyksen saapumisesta!
Lisäksi tilattuja tuotteita voi noutaa toimipisteestämme.

POSTI:

Nouto Postin automaatista
Nouda tilauksesi valitsemastasi automaatista. Saat ohjeet noutamiseen tekstiviestillä paketin saapuessa. Paketti on ilmastoystävällinen Posti Green-lähetys. Katso automaattien sijainti.

Postin tiheä verkosto ja myymälöiden sekä kauppakeskusten pitkät palveluajat iltaisin ja viikonloppuisin takaavat, että paketin voi noutaa automaatista silloin kun se itselle parhaiten sopii. Lähin automaatti voi olla omassa taloyhtiössäsi. Tällöin saat pakettisi oman kerrostalon aulaan normaalin postipaketin hinnalla eli ei lisämaksua kotiinkuljetuksesta.Paketin noutaminen automaatilta

Nouto postista
Nouda tilauksesi valitsemastasi postista. Jos haluat lähetyksen taloyhtiösi Smartpost-automaattiin, laita postinumeron viimeiseksi numeroksi 4. Saat ohjeet noutamiseen tekstiviestillä paketin saapuessa. Paketti on ilmastoystävällinen Posti Green-lähetys..Katso postien sijainti

Postin tiheä verkosto ja myymälöiden sekä kauppakeskusten pitkät palveluajat iltaisin ja viikonloppuisin takaavat, että paketin voi noutaa läheltä silloin kun se itselle parhaiten sopii.

Postin kotiinkuljetus
Posti tuo tilauksesi haluamaasi osoitteeseen ilmastoystävällisenä Posti Green-lähetyksenä, ja soittaa ja sopii kanssasi sopivimman toimitusajankohdan.

MATKAHUOLTO:

Nouto Matkahullosta
Tilauksesi toimitetaan osoitettasi lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon tai Matkahuolto-asiamiespisteeseen. Saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa. Anna osoite tilaajan tietoihin, jotta voit valita haluamasi noutopisteen.

Nouto Matkahuollosta ja Matkahuollon pakettipisteistä
Tilauksesi toimitetaan osoitettasi lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon, Matkahuolto-asiamiespisteeseen tai Matkahuollon Pakettipisteeseen (K-Marketit, R-kioskit, Tokmannit ja monet muut yritykset). Saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa. https://www.matkahuolto.fi/fi/toimipisteet/toimipistehaku/.

Toimitus kotiovellesi
Toimitus suoraan kotiovellesi sovitusti. Lähetys toimitetaan ilmoittamaasi osoitteeseen arkipäivisin.

REKKAKULJETUKSET

Rekkakuljetukset toimitetaan asiakkaan kotipihalle, kuljetusasiakirjassa mainittuun osoitteeseen, jonne rekka-autolla täytyy olla esteetön pääsy. Vastaanottajan täytyy kuitata lähetys vastaanotetuksi tavaranluovutuksen yhteydessä.

NOUTO TOIMIPISTEESTÄMME

Voit noutaa tilaamsi tuotteet toimipisteestämme sovittuna aikana.

______________________________

WWW.LIIKUNTALIIKE.FI:N SOPIMUSEHDOT

1. YLEISET EHDOT

Liikuntaliike on Sim Sport Oy:n ylläpitämä markkinapaikka, jossa hyödykkeiden myyjänä on Sim Sport Oy, Turku (Y:1025069-5). Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Liikuntaliikkeen ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa.

LiikuntaLiike pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät Liikuntaliikkeen sivuilla. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei niistä ole toisin määrätty.
Liikuntaliike ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Liikuntaliikkeen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota Liikuntaliike ei kohtuudella voi voittaa. Liikuntaliike on velvollinen ilmoittamaan Asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.

2. ASIAKAS

Liikuntaliike myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäiselle yksityishenkilölle (jäljempänä kuluttaja) ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaalle. Hyödykkeitä myydään myös yritys-, julkishallinto- ja yhteisöasiakkaille (jäljempänä yritysasiakas), jotka hankkivat kauppatavaran ammatilliseen käyttöön.

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.
Yritysasiakkaiden ja Liikuntaliikkeen välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia, ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.

Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. Liikuntaliike tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua Liikuntaliikkeen järjestelmään.

Tietosuoja: Asiakkaiden tiedot on tallennettu Liikuntaliikkeen asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon. Liikuntaliikkeellä on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti. Henkilötietolain mukainen rekisteriseloste on nähtävissä osoitteessa www.liikuntaliike.fi / Sim Sport Oy, Jousitie 6, 20780 Kaarina. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Liikuntaliikkeen asiakaspalveluun. Yhteydenotot on tehtävä kirjallisena ja toimitettava allekirjoitettuina osoitteeseen: Liikuntaliike.fi, Jousitie 6, 20780 Kaarina. Täydellinen rekisteriseloste löytyy osoitteesta www.liikuntaliike.fi/yleisetehdot/rekisteriseloste.
Evästeiden käyttö: Liikuntaliike -sivustolla käytetään evästeitä (Eng. Cookies), joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. Liikuntaliike -sivustolla evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös parempien tarjousten ja henkilökohtaisempien tuotesuositusten tarjoamiseksi asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka Liikuntaliikkeen verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa Liikuntaliike -sivuston sisällöstä saattaa edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet valmiilla oletusasetuksilla, mutta käyttäjä voi myös estää evästeiden käytön selaimen asetuksista, tai poistamalla evästeet selaimesta palvelun käytön päätyttyä. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista löytyy selaimen valmistajan ohjeista.

3. TUOTTEET JA HINNASTO

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.

Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä Liikuntaliikkeessä tilatut tuotteet toimitetaan alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti. Hinnan laskiessa toimitamme tuotteen automaattisesti uudella halvemmalla hinnalla.
Liikuntaliike pidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä.
Asiakkaan toivomuksesta valmistetuille, erikseen tilatuille tai muokatuille tuotteille ei myönnetä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.
Ammattituotteita myydään kuluttajille ainoastaan yrityskaupan säännöillä. Tuotteiden asentaminen, käyttöönotto ja käyttäminen vaativat oman alansa ammattiosaamista. Ammattituotteet ovat erikseen merkitty verkkokauppaamme.
Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisina kuin ne ovat. Tässä tarkoitetaan käytettyjen alennustuotteiden kauppaa. (Kuluttajansuojalaki, 5. Luku, 14§)

4. MAKSUTAVAT

Ajankohtainen lista maksutavoista löytyy Liikuntaliike -sivustolta etusivun alareunan maksutapakuvakkeesta. Osa maksutavoista edellyttää rekisteröitymistä asiakkaaksi Liikuntaliikkeen asiakasrekisteriin.

Yritysasiakkailla on mahdollisuus hakea laskutusasiakkuutta. Lisätietoa asiakkuudesta ja maksutavoista sähköpostilla osoitteesta asiakaspalvelu@liikuntaliike.fi

5. TOIMITUSTAVAT

Liikuntaliikkeen toimitustavoista löydät lisää tietoa tämän artikkelin yllä mainitusta Toimitustavat-osiosta. Toimituskulut vaihtelevat toimitustapojen mukaan ja ovat nähtävissä tilausta tehtäessä.

Toimitushinnat: Ostoskori huomioi kuljetustarjoukset automaattisesti tilausta tehtäessä. Postiennakko peritään poikkeuksetta postiennakkotilauksissa.

Tilauksen käsittelyaika on keskimäärin 2-5 työpäivää automaattisen tilausvahvistuksen lähettämisestä. Kuljetusaika on yleensä 2-3 arkipäivää. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty.

Tilaustuoteissa toimitusaika on n. 2 viikkoa.

Liikuntaliike ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy Liikuntaliikkeestä riippumattomista syistä. Kuluttaja voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti. Tilauksessa olevia tuotteita varataan enintään 7 päivää, minkä jälkeen tilaus perutaan ellei asiakas ole suostunut jälkitoimitukseen Liikuntaliikkeen ehtojen mukaisesti.

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja –ehtoihin ennen käyttöönottoa.

6. PALAUTUSOIKEUS

Etämyynnissä käyttämättömillä tuotteille on 14 vuorokauden palautusoikeus. Tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Liikuntaliike myöntää asiakkaalle lain hengen mukaisesti oikeuden tutustua pakkauksen sisältöön. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.

Asiakkaan tulee ilmoittaa kaupan peruutuksesta Liikuntaliikkeelle (asiakaspalvelu@liikuntaliike.fi) ENNEN tavaran palautusta. Ilmoitusaika on 14 vrk lähetyksen vastaanottamisesta. Ilmoitettu palautus on tehtävä 14 vrk kuluessa peruutusilmoituksesta.
Rajoitukset palautusoikeudessa uuden kuluttajanoikeutta koskevan EU-direktiivin ja Suomen kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaiset:

Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi hierontalaitteet, vartalonhoitolaitteet, ruokailuvälineet ja WC- sekä hygieniavälineet.

Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut.

Asiakaspalautukset ja huoltotoimitukset tulee sopia aina erikseen Liikuntaliikkeen kanssa (asiakaspalvelu@liikuntaliike.fi). Palautettavan tuotteen toimitusmuotona on käytettävä pakettia, koska kirjeille ei ole olemassa lähetysseurantaa. Palautuksen tai huoltotoimituksen mukaan tulee toimittaa täydellisenä täytetty Liikuntaliike.fi:n palautuslomake.

Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Palautuksen yhteydessä saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

Asiakkaan tulee maksaa kaikki ulkomailta lähetettyjen palautuksien ja huoltotoimitusten kustannukset. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Liikuntaliikkeen asiakaspalveluun ennen ulkomaan palautuksia/ huoltotoimituksia.

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti ja palauttaa alkuperäisissä pakkauksissa, kaikkine osineen ja jälleenmyyntikelpoisessa kunnossa.

Liikuntaliike ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Liikuntaliike  pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään Liikuntaliikkeen käsittely- ja postituskulut.

Kaikki yritysasiakaspalautuksen on aina sovittava asiakaspalvelun kanssa ennen palautusta. Palautetun tuotteen tulee olla käyttämätön ja avaamattomassa myyntipakkauksessa. Lisää tietoa palautuksesta antaa asiakaspalvelu@liikuntaliike.fi. Palautusoikeus ei koske yli 1000 euron tuotteita, yli 2000 euron arvoisia tilauksia eikä asiakasta varten erikseen tilattuja/muokattuja tuotteita. Lisäksi asiakasta varten tilatun huollon tai muun erillisen palvelun kohdalla yritysasiakkaalla ei ole peruutusoikeutta tilauksen kirjauduttua Liikuntaliikkeen järjestelmään.

7. TAKUU JA VIRHEVASTUU

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.

Liikuntaliike pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Testaamista ei suoriteta odottaessa. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää.

Huoltopaikka määräytyy valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Liikuntaliike ohjaa asiakkaansa ottamaan suoraan yhteyden valmistajaan tai tämän valtuuttamaan huoltoliikkeeseen, jos tästä voidaan katsoa olevan etua asiakkaalle. Kuluttajalla on myös mahdollisuus toimittaa tuote Liikuntaliikkeen kautta huoltoon. Liikuntaliike katsoo, että asiakas tiedostaa toimittaessaan tuotteen huoltomme kautta korjattavaksi, että huoltoaika on logistiikkaan kuluvan ajan verran pidempi.

Huoltoaika-arvio Suomessa suoritettavassa huoltoprosessissa on 10-15 arkipäivää. Osa Liikuntaliikkeessä myytävistä tuotteista voidaan joutua toimittamaan ulkomaille huoltoon, koska Suomessa ei ole valmistajan valtuuttamaa huoltoa. Tällöin arvioitu huoltoprosessi on 10-30 arkipäivää.

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Liikuntaliike ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Oikeus tuotteessa olevan vian luonteen ja laadun tarkastamiseen säilyy Liikuntaliikkeellä myös kaupan perumisen yhteydessä. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut, Liikuntaliikkeen käsittelykulut ja logistiset kustannukset.

Ostajan tai kolmannen osapuolen kokoaman laitteiston virheenetsinnästä peritään hinnaston mukainen maksu, jos virhe ei ole Liikuntaliikkeen toimittamassa komponentissa.

Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja laissa määritellyn virhevastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine)

8. REKLAMAATIO

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostoajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. LiikuntaLiike pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@liikuntaliike.fi tai kirjeenä Kaarinan toimipisteeseen. Verkkosivulla on mahdollisuus jättää asiakaspalautetta.

Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asiakas voi nostaa tästä velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Liikuntaliikettä vastaan Liikuntaliikkeen kotipaikan mukaan.

Asiamieskuluja ei korvata , koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

9. VASTUUN JAKAUTUMINEN YRITYSKAUPASSA

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin ne ovat. Liikuntaliike ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, eikä tulonmenetyksestä. Liikuntaliikkeen korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

Yrityskäyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa Liikuntaliikkeen vastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

Liikuntaliike pidättää oikeuden ohjata yritysasiakkaat asioimaan suoraan valmistajan tai valmistajan valtuuttaman huoltoliikkeen kanssa. Lisätietoja huolloista voi pyytää Liikuntaliikeen asiakspalvelusta.

Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään.
Liikuntaliike ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi kohtuudella voittaa. Liikuntaliike ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen.

Jättäessään tilauksen ja/tai tarjouspyynnön asiakas hyväksyy kiistattomasti Liikuntaliikkeen sopimusehdot. Mahdollisia asiakkaan käyttämiä hankintasopimusehtoja ei noudateta niiden ollessa ristiriidassa Liikuntaliikeen sopimusehtojen kanssa.

10. KIERRÄTYS

Liikuntaliike/Sim Sport Oy on SER-tuottajayhteisö ry:n (SERTY) jäsen. Liikuntaliike antaa tarvittaessa lisää ohjeita tuotteen kierrätystä varten, sekä niitä voi tarkastella sivuostolta www.serty.fi. Tuotteiden hinnat sisältävät kierrätysmaksut